Thursday 22 September 2011

kisah hantu soseh

Sudah menjadi lumrah hidup di asrama sekolah sains, tiap tiap dua minggu kurang kurang mesti dapat sekali outing. Budak2 bukan main bersorak, kalah sorak masa tengok match Malaysia lawan Jepun semalam, kalau ditakdirkan minggu tu dapat outing. Ye la name pun duduk asrama. Sampai masa form 1 hingusan dulu aku ade bace budak tulis SBP = Sekolah Bagai Penjara. Kalau outing dengan cikgu tu lain cerita lah. Jambu jambu sikit mmg boleh dapat la outing naik kereta ada aircond. Sedap tu duduk dalam aircond time panas2. Mau dapat 2-3 kali seminggu kalau outing cara mcm ni. Tapi bukan pasal outing jambu aku nak cerita kat sini.

Kalau outing nak pegi klinik desa kat belakang sekolah tu nama dia "konon2 buat sakit sebab tak siap kerja sekolah". Panadol kat klinik tu memang stok dia berguni2 gamaknye. Demam sikit, panadol. Selsema sikit, panadol. Batuk sikit, panadol. Gatal2 scabbies sikit, panadol. Lemah tenaga sikit, panadol. Shuttle badminton kena mata, panadol. Sampai kepala kena hentak dengan stick hoki pun boleh dapat panadol je. Memang panadol tu sejenis makanan ruji klinik agaknye. Tapi bukan pasal panadol aku nak cerita kat sini.

Kalau outing persendirian atau berkumpulan waktu malam2 tu pun lain cerita jugak. Itu nama dia outing secara terbang. Tapi bukan ade ape sangat pun kat depan sekolah tu nak outing pun. Setakat nasik goreng nasik lemak nasik goreng nasik lemak ade la kat luar tu. Ade jugak masyarakat asrama yang buat bisnes nasik goreng tu. Bagus2, otak bisnes. Takpun beli benda yang boleh buat mereka rasa seperti seekor naga. Naga pun tak beli benda ni. Bahaya untuk kesihatan sendiri dan masyarakat sekitar. Outing mcm ni boleh diklasifikasikan sebagai hobi masa lapang dan masa terluang dan masa takde kerja dan masa masa lain. Tapi bukan pasal outing aku nak cerita kat sini.

Aku cuma nak cerita pasal hantu soseh. Serammm.

7 comments:

Anonymous said...

!@#$%.....MANA CERITA ANTU NYA WOI!

khusaini said...

eh takde ke? nanti ade laa tu kut. tunggu next episode aku sambung balik. seram aku nak tulis malam2 ni. hihi

matrik0408 said...
This comment has been removed by the author.
~~NAnA fAthIRRa~~ said...

kte cter antu mne nyer,,,??agknyer yg cter fly mlm2 tu korg r antu nye ea

codes 13 said...

huaaa..ngantuknye...

atiqdede said...

aku penah tipu sakit....warghhhhhhh ! haha, tapi sekali je. gile fikiran tak matang, HAHA !

khusaini said...

bos, jgn ngantuk bos. ada masa terluan boleh la share idea kat sini bos. cerita2 bernas, idea2 mantap amat dialu alukan kat sini bos.

atiq, hahaha. aku selalu buat pulak.