Friday 23 September 2011

SCENE HANTU BARU NAK UP


Masa tu gua ingat lagi, gua baru tingkatan 2, sekolah sains tangki air. Scene scene hantu dekat sekolah gua baru nak up. Ada yang kata orang minyak Kampung Pintu Padang mengamuk. Masa tu scene orang minyaklah yang paling hip sekali. Sampaikan dekat perhimpunan hari Isnin pun cikgu ada buat text khas 'orang minyak, AWASLAH!!!'. Ada yang kata orang minyak tu boleh berubah jadi kucing. Masa tu, scene kucing kucing kantin kena tempiasnya jugak. Tak pasal pasal habis semua mati kena racun. Berbuih mulut makan poradan. Cis!

 

Budak perempuan sekolah gua terus kecut nak pergi berak tengah tengah malam. Tidur pun pegang yasin. Gua sebagai budak lelaki memang gua tak heran la. Gua lah hero gadis gadis. Keh keh keh. Ada senior senior gua yang nak tunjuk padu pada makwe, kata nak kejar orang minyak tengah malam. Tapi macam la gua tak tahu taktik lu orang tu senior, kata nak kejar konon, padahal pergi fly lompat pagar beli rokok kedai seberang. Phui!



Reda sekejap kisah orang minyak mengamuk, tup tup cerita pocong tangki air pulak meraban tengah tengah malam. Orang kata, pocong nie ada laluan panas tiga penjuru. Dewan makan-gymnasium-tangki air. Pergh memang goyang la gua pasal dorm gua masa tu tengah tengah laluan dewan makan-gymnasium jer beb. Tapi gua rasa cerita ni memang betul betul punya true. Member gua, Alip Amirul tidur bogel sebelah gua pasal takut nak tukar baju lepas nampak pocong dekat koridor belakang dorm dia. Satu selimut dengan gua lagi tu. Tapi yang tak boleh tahan, gua tiba tiba rasa ada 'lampu suluh' tala belakang badan gua. Cis!

 

Besoknya, subuh subuh lagi dekat surau semua jadi haruk cerita pasal pocong. Biasanya budak budak timing macam ni memang lebih berat ke mengantuk. Gua hanya mengiakan sahaja cerita yang menerjah tellinga gua. Pada gua, sesi tidur bersama Alip Amirul semalam lagi mengerikan, siap ada terjulur panas lagi belakang gua tuh.

 

Gua bertekad, hujung minggu ni gua ada plant baik punya untuk memadamkan topik yang tengah hip sekarang nie. 

 

'Jumaat nie, turn budak perempuan outing kan?' tanya gua pada Aker. Seekor produk Kelantan Kuala Krai.

 

'Uhuh, kenapa?'

 

' Ada laa'

 

Bersambung...

Dipetik dari Panas Punggung

4 comments:

Anonymous said...

Ok, bab cikgu berucap hari Isnin tu gua tipu. Keh keh keh

Anonymous said...

xboleh dibelahkan,,bak kate kk,,uhk sengal la deme ni,,

mustakim said...

mcm siakk.. lampu suluh tu gua tau ape.. hahahha

aku bkn warga matrik said...

lepmintik nie tokok tmbah..haha
keh..keh..