Thursday 15 March 2012

Afdhaliyah Hilwa.. dirimu dlm kenangan


al- Fatihah buat sahabat..

terpanggil nk menulis kat sini lepas tgk facebook arwah. memang tak lekang dari comment orang2 yg rindukan die. betapa arwah mempunyai tempat di hati sahabatnye. rase mcm baru semalam kehilangan arwah. sedar tak sedar, dah masuk tahun kedua arwah pg tinggalkan kite kan. al- fatihah. ingat lagi mase hari terakhir berada di semesta. buat keputusan tnpa pengetahuan arwah. lagi menyedihkan sehari before my birthday. mungkin kesedihan yg teramat, menyebabkan die lari untuk berjumpa buat kali terakhir. dengan linangan air mata aku kejar arwah. tp hampa. sikit pun tidak di endahkan. takpe, aku redha lia. tak penah sikit pun aku salahkan kau. aku tau kau kecewa dgn keputusan yg aku dah buat and aku tau jugak kau adalah sahabat yg terbaik penah aku kenal. marah tu takkan lame selagi kita masih bersahabat. n dgn keputusan tu jgk, aku dah berjaya mcm skg. serius aku rindukan kau lia. rindu kenangan kite. bulan puasa tahun 2010, aku otw balik umah, dpt call dari kau. mase tu kau da kat HKL. sayang aku tak leh nk ckp lame sebab network tak ok. aku call kau lepas tu dah tak berjawab.  risau die Tuhan je yang tau. lepas je balik dari umah, kebetulan kau ade kat jengka. meruntun hati aku tgk keadaan kau. tp aku tau kau kuat. kau boleh hadapi dugaan ni. aku bersyukur kot, sebab saat2 akhir kau, aku ade dekat dgn kau. and berpeluang menziarahi kau walaupun tak sekerap yg kau harapkan. kuasa Tuhan tak siapa yg boleh halang. 4 Oktober 2010, lepas kelas mlm tu aku dpt call dari Farah Aimunie yg kau dah pergi tinggalkan kami semua. ternyata persahabatan yg terjalin begitu erat sebab aku mengantuk yg teramat sgt mase kelas mlm tu. n tak tau pulak itu tandanya kau akan pg buat selama2nya. al- Fatihah buat sahabat kita Afdhaliyah Hilwa. aku sayang kau sgt2.



tulisan terakhir arwah. mungkin menahan sakit yg teramat. sumber dari facebook arwah yg di tag oleh kakaknya.

3 comments:

dr cardiothoracic FHR said...

al fatihah.

like nad !

Anonymous said...

stroke tulisan bagus. TahniaH Nad. Keep it up.

Al fatihah

azwann said...

al-fatihah.