Monday 23 January 2012

sambungan hantu soseh

derapan kaki selaju 45 kilometer sejam itu aku amati sungguh2,,,urm,,beritahu aku kepada ahli lain,,,

'der..diam sket der..ade musuh nak datang..masak soseh kite'....

ahli lain tunduk membisu..lantas atak yang berbadan sasa dan mempunyai bulu sedikit di kawasan pusat menjengah keluar...aku menuruti langkah atak..kucaini,nasrul dan ezwan tenang menyediakan bahan bahan di bilik...dari jauh kami amati perlahan..tepat memandang ke arah aras dua marikh..samar samar lampu di depan D203 membuatkan penglihatan kami bertambah kelam..aku cuba meneka dan berbisik kepada atak...

'atak..aku ase la..kamal nak datang ni..bahaye ni..tengah malam macam ni komfim die lapor..mati kite geng..'

atak menghela nafas panjang..memandang ke arah bulan yang tak berapa nak terang..lalu memandang tepat ke arah ku..membuat isyarat menyuruhku masuk ke kamar dan meng inform ahli lain yang masih giat menjalankan tugas masing2..

tibe2 atak masuk ke kamar dengan pantas  dan berkata..sambil tutup mulut dengan sapu tangan hijau nya..biase la lelah...

'weh kamal weh..kamal....cover mende yang patut..buat buat tidur...'

~bersambung~

1 comment:

kamal said...

hahahahaha.....