Monday 3 October 2011

PERGI BERAK CARI ILHAM

Bila dah terbangun pagi, pekena berak sepam memang payah dah gua nak lelap balik. Itu yang gua tak seberapa jer bila bangun pagi pagi ni. Semalam masa gua tengah free mungkin timing berak tak sampai lagi. Tapi tiada apa, sekurang kurangnya gua tahu sistem cernaan gua berfungsi dengan solid dan padu.

Gua jalan ke jamban dengan selipar faveret gua. bunyi 'pret pret' selipar bintil kurang menaik bila Pak Cik Judan tukang kebun pasang mesin rumput kuasa tinggi. Tenggelam bunyi selipar gua. Takpe, kali ni selipar gua mengalah.

Dalam pada gua berjalan menderu gua juga melewati akak cleaner, skill dia sudah improve bagi perkiraan gua. Pegang 2 penyapu sekali gus, kiri penyapu buluh, kanan penyapu jerami. 'POW POW' sekali hayun debu, cagu kaki dan bangkai ulat semalam semua hilang entah kemana. Macam magik!

Gua perhati, nampak budak sekolah gua dress up lain macam jer. Pakai kemeja, seluar slack. Siap ada tie lagi. owh gua terlupa, hari nie hari Isnin. Budak budak ni lagak buat formal sikit. baju kene tuck in dalam seluar. jauh seberang koridor, gua tengok Amin si beruk-man dress up semat macam orang kerja bank. Edward Cullen main henset macam kontraktor kelas F. Gua nampak rakan sparring gua, Audi ECPI terkocoh kocoh bawak kotak jenama double A ke dalam bilik pun dress up formal formal. Tapi kasut dia jer bukan kasut kulit hitam, lebih ke kasut futsal. Sekali gua tengok macam PA pun ada budak ECPI ini.

Gua kira orait lagi. Kelas gua start pukul 4 petang karang. Masa tu pak cik guard pun malas nak cek in sorang pesorang dress up macam mana. Baju kemeja bundle gua pun tak bergosok lagi, bukan nyer tak ada baju lain. Tapi gua lebih prefer bundle, kalau kene kicap time makan nanti, tak la ralat sangat.

Gua cadang nak pegi kelas Miss Julia nanti dress up futsal. Gua konfem dia mesti bagi thumbs up punya pasal gua dress up lain macam kejadah. Habis jer kelas pukul 6 nanti, gua sprint sambil tangan berdepa terus ke court futsal. Cadang kali ni nak rempuh kipper bagi sampai kene strok.

No comments: